Nejnavštěvovanější odborný web
pro stavebnictví a technická zařízení budov
estav.tvnový videoportál

Lídry mezi progresivními firmami ČR sdružuje Klub moderních firem

V ČR působí špičkové firmy, které zodpovědně využívají čistou energii, efektivně s ní nakládají či optimálně kombinují obojí. Tyto firmy nově sdružuje kampaň “Klub moderních firem” od Aliance pro energetickou soběstačnost.


© Fotolia.com

Cílem kampaně je mezi firmami působícími na území ČR vyzdvihnout příklady dobré praxe i zvýšit povědomí o příležitostech, které digitalizace, efektivní provoz, šetrné zdroje energie a čistá mobilita českým podnikům přinášejí. Vznikne seriál příběhů inspirativních firem působících na území ČR i tématické eventy zaměřené na témata klubu. Nad rámec veřejných akcí bude Aliance pro energetickou soběstačnost, ve spolupráci s partnery, v rámci kampaně organizovat také interní workshopy, návrhy environmentálních strategií firem či jiné aktivity na základě reálných potřeb členů klubu.

Vyzdvihujeme české příklady dobré praxe a inspirujeme firmy v přechodu na moderní provoz

“Moderním firmám působícím na území ČR tak v rámci Klubu můžeme zajistit medializaci, rozvoj diskuse v oblasti jejich byznysu, nejnovější informace o moderních trendech či účast na prestižních akcích. Klub je zároveň inspirací pro ty podniky, které o investicích do moderního provozu v současnosti uvažují,” komentuje výhody členství v klubu Ondřej Šumavský, spoluautor kampaně a zástupce ředitele Aliance pro energetickou soběstačnost.

Zvýšením povědomí, rozvojem moderních investic či vznikem nových projektů obnovitelných zdrojů navíc můžeme přispět k zlepšení plnění národních klimaticko energetických cílů, ale zejména k zajištění budoucí konkurenceschopnosti české ekonomiky, což je základní misí naší Aliance pro energetickou soběstačnost, dodává Ondřej Šumavský.

Příležitost pro ČR? Globální firmy udávají trend udržitelného podnikání

Dobrovolný přechod na efektivní provoz a udržitelnou energii je hnán dynamicky klesajícími cenami technologií, inovativními metodami financování, trendem zvyšujících se cen energií a zejména rostoucím požadavkem na udržitelnost byznysu ze strany investorů i spotřebitelů.

“Google, Lego či Apple již dnes globálně rozvíjejí svůj byznys s využitím 100% obnovitelné energie. Více než 100 nejvýznamnějších společností světa jako IKEA, Danone či T-Mobile se během posledních čtyř let připojilo k závazku přechodu na 100% obnovitelný provoz. Také v Česku máme inspirativní příklady dobré praxe, které rozvíjejí byznys s minimálním dopadem na životní prostředí. Prostřednictvím Klubu moderních firem je chceme vyzdvihnout a zároveň tím motivovat ostatní.”, dokresluje kontext spoluautor kampaně a programový koordinátor Aliance pro energetickou soběstačnost Tomáš Charouz

Sektor byznysu a průmysl jsou globálně zodpovědné za 64 % spotřebované elektřiny. Napříč planetou dnes obnovitelnými zdroji 100% pokrývá svou spotřebu více než 50 velkých firem a přes 200 firem více než 50 %. Ročně je tak globálně dodáváno 465 terawatthodin obnovitelné energie, což zhruba odpovídá roční spotřebě elektřiny Francie, uvádí nejnovější studie Mezinárodní agentury pro obnovitelné zdroje (IRENA).

Česko je nejprůmyslovější stát a 3. energeticky nejnáročnější zemí EU. Nad rámec udržitelné energie jsou v České republice i přes zlepšení posledních let vysoce relevantním tématem energetické úspory i rozvoj čisté mobility v rámci firemního provozu. Kampaň se proto zaměří právě na tato témata.

Klub moderních firem startuje v listopadu 2018 a nabírá inspirativní firmy i partnery

Kampaň oficiálně odstartovala 14. 11. 2018 spuštěním zastřešující webové stránky www.modernifirmy.cz a konferencí “Moderní energetika firem - s čistou energií”, kterou Aliance pro energetickou soběstačnost pořádá pod záštitou Ministerstva průmyslu a obchodu.

Klub moderních firem a doprovodné aktivity jsou v tuto chvíli otevřeny jak firmám, které již nastoupily na principy moderního podnikání, ale také firmám, které nyní zvažují ideální varianty přechodu na moderní provoz. Základní členství v klubu mají progresivní firmy zdarma. Účast na kampani je otevřena i partnerům a zájemcům na straně dodavatelů moderních řešení či služeb.

 
 
Reklama