Agentura CzechTrade pro návštěvníky Mezinárodního strojírenského veletrhu v Brně chystá pestrý program
Jednou z nejvýznamnějších doprovodných akcí agentury je již tradiční Meeting Point, na který letos přijede rekordních 32 zahraničních zástupců. Na individuálních půlhodinových konzultacích s vedoucími zahraničních kanceláří CzechTrade dostanou vývozci možnost projednat své exportní aktivity, seznámit se se specifiky trhů ve vybraných teritoriích nebo poradí, jak navázat spolupráci s budoucími zákazníky.
Zahraniční specialisté dlouhodobě působí přímo v teritoriích, znají aktuální dění na tamních trzích, exportní příležitosti, obchodní podmínky, zvyklosti, jazyk i kontakty. Exportérům otevírají více dveří, než by přineslo individuální snažení v neznámém prostředí.
Návštěvníci veletrhu si budou moci vybrat z mnoha přednášek, které pro ně agentura CzechTrade nachystala. Největší zájem o účast na veletrhu mají podle organizátorů dodavatelé obráběcích a tvářecích strojů, strojírenských materiálů či komponentů a technologií pro zpracování plastů. Jistě zajímavý proto bude pro české firmy teritoriální seminář zaměřený na strojírenský a plastikářský průmysl u našich sousedů. Zahájí ho český velvyslanec v Německu Tomáš Podivínský a zástupce Ministerstva průmyslu a obchodu ČR. Během konference budou zájemci informováni o aktuálních příležitostech pro české firmy na německém trhu a získají rovněž tipy, jak se na něm prosadit.
Česká podnikatelská reprezentace při EU – CEBRE na veletrhu představí investiční plán pro Evropu. Jedná se o iniciativu, která má zvýšit investice a podpořit hospodářský růst v EU. Účastníci semináře se mimo jiné dozvědí o příležitostech, které nabízejí obchodní dohody EU s Japonskem a s Vietnamem.
Nebude chybět ani seminář na téma kvalitního designu, na kterém profesionální designéři představí, jak efektivně komunikovat užitnou hodnotu a vlastnosti výrobku a tím zvýšit jeho prodejnost a zásadně ovlivňuje kvalitu podnikatelského prostředí. Profesionální designéři sledují a vyhodnocují světové trendy, které následně reflektují ve svých návrzích a doporučeních. Mimo jiné vystoupí designér Martin Tvarůžek, který jako první Čech získal už dvě prestižní designérské ceny Red Dot v náročné strojírenské kategorii.
Prosadit se na indickém trhu pomůže exportérům Český podnikatelský inkubátor agentury CzechTrade
Překonat první překážky při vstupu na indický trh a vytvořit odborné a provozní zázemí pomáhá od letošního roku tuzemským vývozcům Český podnikatelský inkubátor v Bengalúru. Nový projekt agentury CzechTrade dokáže firmám poskytnout podporu i informace, které významně sníží jejich náklady na orientaci na specifickém trhu. Díky spolupráci CzechTrade, Asociace malých a středních podniků a indického provozovatele inkubátoru PUSHPAK tak mají čeští exportéři se zaměřením na strojírenství, letecký průmysl, zdravotní techniku, automotive, ochranu životního prostředí a biotechnologie obrovskou výhodu již při samotném vstupu do Indie.
První zkušenosti s indickým inkubátorem si mohou vývozci vyzkoušet na brněnském Mezinárodním strojírenském veletrhu, jehož oficiální partnerskou zemí je pro letošní rok právě Indie. Centrální expozice této země obsadí téměř celý pavilon A1, očekává se hojná účast indických firem. V pavilonu se návštěvníci setkají také se stánkem věnovaným již zmiňovanému projektu Českého podnikatelského inkubátoru. „Zástupci firem se zájmem o obchodování s Indií by náš stánek, který je jediným českým stánkem v celém indickém pavilonu, určitě neměli minout. Zástupci agentury jsou připraveni poskytnout zájemcům praktické informace,“ dodává generální ředitel agentury pro podporu exportu CzechTrade Radomil Doležal.
Dodavatelská fóra jsou příležitostí jednat se zahraničními nákupčími, se kterými by se české firmy jinak spojily jen obtížně
Pro návštěvníky veletrhu z oborů obnovitelných zdrojů energie, jízdních kol a výbavy pro automobily či kovoobrábění chystá CzechTrade tři unikátní osobní jednání s nákupčími maďarského zastoupení General Electric, britského Halfords a německého ANDRITZ AG. Letos agentura uspořádala již dvě desítky obdobných obchodních fór. Podnikatelé si chválí zejména možnost z očí do očí detailně prodiskutovat záměry, požadavky či technické možnosti spolupráce s nákupčími firem, ke kterým by se jen obtížně sami dostali a navíc se jednání konají v České republice.
Doprovodný program agentury CzechTrade:
úterý 10. 10. 2017
- Meeting Point CzechTrade (individuální konzultace českých firem se zahraničními zástupci CzechTrade)
Místo konání: Kongresové centrum, sál A
Organizační zajištění: CzechTrade, Zuzana Pluhařová, tel.: 224 907 508, e-mail: zuzana.pluharova@czechtrade.cz - Investiční plán pro Evropu (seminář o příležitostech, které nabízejí obchodní dohody EU s Japonskem a s Vietnamem)
Místo konání: Pavilon P, sál P4, sekce A+B
Organizační zajištění: CEBRE – Česká podnikatelská reprezentace při EU, Tomáš Hartman, tel. 246 031 707, e-mail: tomas.hartman@cebre.cz - Strojírenský a plastikářský průmysl v Německu – příležitosti pro české firmy (teritoriální konference zaměřená na strojírenský a plastikářský průmysl v Německu)
Místo konání: Kongresové centrum, sál E
Organizační zajištění: CzechTrade, Monika Dostálová, tel.: 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz
středa 11. 10. 2017
- Podpora průmyslového designu na cestě ke zvýšení konkurenceschopnosti (seminář přiblíží, jak kvalitní design efektivně komunikuje užitnou hodnotu a vlastnosti výrobku, čímž zvyšuje jeho prodejnost a ovlivňuje kvalitu podnikatelského prostředí)
Místo konání: pavilon P, sál P2
organizační zajištění: CzechTrade, Zuzana Sedmerová, tel.: 724 009 829, e-mail: zuzana.sedmerova@czechtrade.cz - Export do Indie – výzva i příležitost (workshop seznámí zájemce o teritorium s aktuálními obchodními příležitostmi, poradí, jak snadné či složité je v Indii podnikat či jaké jsou rozdíly v indické a české mentalitě)
Místo konání: Exportní dům, volná plocha K
Organizační zajištění: CzechTrade, Monika Dostálová, tel.: 224 907 532, e-mail: monika.dostalova@czechtrade.cz - Sourcing Day pro General Electric (osobní jednání českých firem s nákupčími General Electric - projekty na obnovitelné energie hledá potenciální dodavatele v ČR),
Sourcing Day Halfords (osobní jednání českých firem s nákupčími Halfords - jednoho z největších britských maloobchodních řetězců prodávající jízdní kola, výbavu pro automobily a autodíly a potřeby pro volný čas),
Sourcing Day ANDRITZ AG (osobní jednání českých firem s nákupčími ANDRITZ AG - celosvětově přední dodavatel zařízení, vybavení a služeb pro vodní elektrárny, celulózový a papírenský průmysl, kovoobráběcí a ocelářský průmysl a také pro separaci pevných látek a kapalin v komunálním a průmyslovém sektoru, či peletování biomasy…
Místo konání: Regionální hospodářská komora Brno, Výstaviště
Organizační zajištění: CzechTrade, Hana Štičková, tel.: 224 907 852, e-mail: hana.stickova@czechtrade.cz
Po celou dobu konání veletrhu budou českým exportérům k dispozici pracovníci CzechTrade a Klientského centra ve společné expozici v tzv. Exportním domě na volné ploše K. Pokud vejdete do areálu BVV vchodem 7 nebo 8, je místem, kde získáte základní informace o službách CzechTrade, také stánek Svazu strojírenské technologie a Ministerstva průmyslu a obchodu v pavilonu P.