Nejnavštěvovanější odborný portál pro stavebnictví a technická zařízení budov

Trh s automobily na biopaliva stagnuje

Datum: 10.7.2013 7:49  |  Autor: redakce

V České republice se pozastavil trh s automobily na biopaliva, které nejčastěji nesou označení Flexi Fuel Vehicles, zkráceně FFV. To souvisí se skutečností, že s prodejem těchto vozů skočily Škoda a Ford. Jak se vyvíjely prodeje vozů FFV od roku 2010 do současnosti?

S myšlenkou rozvinutí českého trhu s automobily na biopaliva se začalo v roce 2009. Ochota automobilek byla nejprve vlažná, hledal se de-facto první odvážlivec. Vstřícné kroky projevil Ford, Škoda a Renault. Posledně jmenovaný od tohoto záměru záhy upustil, ale Ford i Škoda začaly následující rok nabízet prvních několik modelů. Prodeje však nedosahovaly očekávání a během roku 2010 se prodalo jen několik málo desítek aut FFV. Problém však tehdy nebyl jen ze strany motoristů, ale i ze strany výrobců a prodejců. FFV byly nabízeny pouze v několika modelových řadách v často ne zrovna úspěšných motorových modulacích, např. Škoda FFV nabízela pouze pro obsahy 1.6, které jsou pro mnoho motoristů slabé. Chyběla i nabídka FFV vozů na webových stránkách výrobců a i na prodejnách - prodejci často nevěděli, co to vlastně FFV a E85 znamená.

Během let 2011 a 2012 se prodalo jen asi dalších 500 vozů a dva původní lídři v etanolových autech v ČR Škoda a Ford nakonec oznámily, že tyto prodeje ukončují. Od alternativních pohonů však ruce pryč nedávají, v nabídce nyní mají elektromobily a auta na CNG. S nabídkou automobilů na E85 nyní pokračují značky, které mají v prodejích v ČR menší zastoupení. Je to především Dacia, Volvo a Saab. Prodeje ale stagnují. Nárůst spotřeby etanolu na pumpách tvoří z velké většiny přestavbové kity, které umožňují za několik tisícikorun tankovat etanol do klasických benzinových aut.

 

Sdílet:  ikona Facebook  ikona Twitter  ikona Google+  ikona Linkuj.cz  ikona Vybrali.sme.skTisk 


Související z oboru

Akumulace elektřiny nebude v novém zákoně dostatečně ošetřena

12.2. 12:26   Podle oborové asociace AKU-BAT materiál sice nově obsahuje definici ukládání elektřiny, pokud však projde v aktuálním znění, bude rozvoj akumulačních zařízení v ČR nadále zásadně omezovat. více >>>

ČR pošle návrh energetického plánu Evropské komisi do konce ledna

29.1. 14:25   Česká republika předloží Evropské komisi návrh Národního klimaticko-energetického plánu do konce ledna, ačkoli zatím nejsou vypořádány všechny připomínky. více >>>

Společnost Siemens Gamesa představuje novou větrnou elektrárnu o výkonu 10 MW

19.1.2019 | Siemens, s.r.o.
Nová větrná turbína SG 10.0-193 DD určená pro provoz v mořských větrných parcích má kapacitu 10 MW a rotor s průměrem 193 metrů. Nabízí až o 30 % více roční produkce energie (AEP) než její předchůdce, SG 8.0-167 DD. Nový desetimegawattový model bude na trhu k dispozici v roce 2022, prototyp bude postaven již v roce 2019.

Solar Global postavil v Německu elektrárnu na bývalé skládce

17.1. 11:24   Náklady na stavbu elektrárny s instalovaným výkonem 668 kilowattů činily asi 730.000 eur (téměř 19 milionů korun), zkušební provoz bude zahájen ještě v lednu. více >>>

Matthias Vetter: vodík si schovejme pro letadla, v osobních autech nebude potřeba

17.1.2019 | Mgr. Jiří Zilvar, redakce
Elektromobily v nejbližších letech odeberou většinu lithiových článků z trhu. Jaké technologie se budou používat pro stacionární úložiště? Jak se budou recyklovat? A jakou perspektivu mají ultrakapacitory?

Témata 2019

Slunce v domě on-line

Stav nabití BAT:--- %
Roční soběstačnost:--- %

In-počasí v ČR
Tabulky a výpočty

Partneři - Obnovitelná energie

Spolupracujeme

logo Česká peleta

Doporučujeme